< Tillbaka
Läsrörelsen 20 år
- Uppdrag: Produktion av trycksak som beskriver Läsrörelsens verksamhet mellan 2000 och 2020.
- Syftet med uppdraget: Att lyfta fram det Läsrörelsen åstadkommit av läsfrämjande åtgärder under de första tjugo åren.
- Kommunikationsstrategi: Att låta fakta tala för sig själva i en underhållande form.
- Resultat: En mängd genomförda projekt bland annat Berättelser som förändrar, Bildberättande & Konsten att läsa bilder, Berätta, Leka, Läsa, Läslov vecka 44, Lär för livet och Bok Happy Meal i samarbete med McDonald’s. Det blev 127 boktitlar av 114 olika författare och illustratörer i en total upplaga på 22,9 miljoner barn- och bilderböcker.
Läsrörelsen
Ge dina barn ett språk.
Typ av uppdrag: Samhällsorienterade uppdrag
Uppdragsgivare: Läsrörelsen/Elisabet Reslegård
Byrå: C/O Törngrens/Michael Wall